top of page

Jarno Rulli nautti Baltic Cupissa rookie dinnerin

Neste Rulli Baltic Cup on pian kolme päivää vanha rulliperinne, joka elää ja voi hyvin edelleen. Lienee selvää, että kun maajoukkueellinen rullijoita lähtee ulos maasta, myös tarinoita syntyy.




TALLINNA. Rullimaailma pitää sisällään traditioita, joita monet tulokaskuskit ovat kohdanneet. Yksi perinne kuitenkin elää ja voi hyvin edelleen: rookie dinner, tulokasillallinen. Kyse on rullin maajoukkueen yhteisestä viikonlopusta, minkä loppulaskun kuittaavat ryhmän tulokkaat.


Tulokasillallinen ajoitetaan yleensä vierasreissulle, missä maajoukkueella on päivän tai useamman stoppi samassa kaupungissa.


- Kun maajoukkueen otteluohjelma tulee, liiderit alkavat heti katsoa, että mihin väliin sen saisi. Mun mielestä se on hemmetin hieno juttu. Siinä on myös makeaa, että rookie dinner pidetään aina hienoissa kaupungeissa, kuten Tallinna, Tartto Riika tai Pärnu, kaksinkertainen Eesti Cup -voittaja Mauno McRae muistelee.


”Työnnä se käyntiin”


Jarno Rulli sai kokea Tallinnassa tulokasillallisen, joka jää mieleen.

- Annettiin joka jätkälle viisikymppiä ja sillä niiden piti hankkia jokin kilpailukykyinen auto alle. Sitten piti ajaa Mustamäen torilla kahdeksikkoa. Aina näistä on yritetty tehdä hauskoja juttuja, Rulli muistaa.


- Joo, minulla oli Zastavan auto, zastava car. Piti työntää se käyntiin jo siellä satama-altaan reunalla ja se sitten kuvattiin. Sanoisin, että oli löysä kytkin. Tykkäsin kovasti, oli tosi hauskaa. En muista, paljon maksoi, mutta ei se liian kallista ollut, Rulli jatkaa.


Vaikka rookie dinner yritetään yleensä järjestää välipäivän alle, aina se ei onnistu. Tänä vuonna tulokasillallinen ruokailtiin loppiaisviikonloppuna perjantain ja lauantain välisenä yönä. Myös OG8-kuskeihin lukeutuva Jarno Rulli ruokaili vihdoin oman tulokasillallisensa Baltic Cupissa viiden muun tulokaskuskin seurassa.


- Ruokailtiin se rookie dinneri perjantain ja lauantain välisenä yönä Tökö Boosebergin repusta ja oli kyllä tosi mukava kokemus. Meillä taisi olla laskua jakamassa viisi tulokasta ja viiden tonnin katto per kuski. Aika lailla se siihen meni. Melko hapoilla oltiin seuraavan päivän erikoiskokeilla, mutta ihan hyvä toisaalta rullia, ettei tule nukuttua koko päivää, Rulli päättää.


(RTT)

192 katselukertaa
bottom of page